مهندسی عمران حوزه ای حرفه ای از مهندسی است که با امور مربوط به  طراحی ساخت و نگهداری محیط طبیعی و فیزیکی از جمله  جاده پل کانال سد و ساختمان سر و کار دارد. مهندسی عمران دومین شاخه مهندسی از لحاظ قدمت پس از مهندسی جنگ است و هدف از تعریف آن ایجاد تمایز بین مهندسی جنگی و غیر جنگی بوده است. طبق سنت مهندسی عمران به چندین زیر شاخه تقسیم می شده که از جمله آنها مهندسی معماری، مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی کنترل، مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل، علوم زمین، علوم اتمسفر، مهندسی دادگاه، مهندسی شهری، مهندسی منابع آبی، مهندسی مواد، مهندسی تاسیسات دریایی، نقشه کشی کمیت، مهندسی سواحل، نقشه برداری، مهندسی ساخت را می توان نام برد. مهندسی عمران در دو حوزه عمده عمومی مثل امور شهری گرفته تا امور حکومتی و حوزه خصوصی مثل مالکان خانه های مسکونی تا شرکت های بین المللی قابل فعالیت است.

قیمت ترجمه انگلیسی به فارسی عمران

تعداد صفحه تعداد لغت درصد تخفیف زمان تحویل قیمت هر صفحه (ریال)
طلایی
نقره ای
برنز
1 تا 9 صفحه 0 تا 2,250 لغت %10 0 تا 2 روز
127,350 ریال
64,575 ریال
39,375 ریال
10 تا 25 صفحه 2,250 تا 6,250 لغت %15 2 تا 6 روز
120,275 ریال
60,988 ریال
37,188 ریال
26 تا 50 صفحه 6,250 تا 12,500 لغت %20 6 تا 11 روز
113,200 ریال
57,400 ریال
35,000 ریال
51 تا 100 صفحه 12,500 تا 25,000 لغت %23 11 تا 18 روز
108,955 ریال
55,248 ریال
33,688 ریال
101 تا 200 صفحه 25,000 تا 50,000 لغت %27 18 تا 31 روز
103,295 ریال
52,378 ریال
31,938 ریال
201 تا 500 صفحه 50,000 تا 125,000 لغت %33 31 تا 69 روز
94,805 ریال
48,072 ریال
29,312 ریال
501 تا 1600 صفحه 125,000 تا 400,000 لغت %41 69 تا 203 روز
83,485 ریال
42,332 ریال
25,812 ریال

تاریخچه حرفه مهندسی عمران

از آغاز زندگی بشر مهندسی جنبه ای از زندگی او را به خود اختصاص داده است. اولین تلاشها برای مهندسی عمران را می توان به حدود 4000 تا 2000 سال قبل از میلاد مسیح در مصر و عراق باستان نسبت داد یعنی زمانی که بشر از زندگی کوچ نشینی خود دست کشیده و سعی در ساخت پناهگاه برای خود داشت. در همین دوره حمل و نقل نیز اهمیت روزافزونی یافت که باعث توسعه چرخ و کشتیرانی گردید.

تا عصر مدرن تمایز مشخصی بین مهندسی و معماری وجود نداشت و هر دو عنوان در نقاط مختلف به یک حرفه اطلاق می شد. ساخت اهرام در مصر (در حدود 2700 تا 2500سال پیش از میلاد) جزو اولین نمونه های سازه های بزرگ بود. از جمله ساخت های مهندسی عمران تاریخی دیگر می توان به سیستم آبیاری قنات(قدیمی ترین نمونه مربوط است به بیش از 3000 سال قبل با طول بیش از 71 کیلومتر)، پارتنون توسط ایکتینوس در یونان باستان(447-438پیش از میلاد)، جاده آپیان توسط مهندسان رومی(312 پیش از میلاد)، دیوار بزرگ چین توسط ژنرال مینگ تیان با فرمان امپراتور چین شی هوانگ تی (220 پیش از میلاد) و استوپای ساخته شده در سریلانکا مانند جاوانارامایا و آبیاری های گسترده در آنورادهاپارا. رومیها ساختارهای عمرانی را در امپراتوری خود گسترش دادند بویژه چاه ها، نوعی آپارتمان ، بندرگاه ها، پل ها، سد ها و جاده ها.

در قرن هجدهم اصطلاح مهندسی عمران برای در بر گرفتن همه موارد غیر جنگی ایجاد شد. اولین کسی که خود ادعای مهندسی عمران را داشت جان اسمیتون بود که فانوس دریایی ادیستون را ساخت. در سال 1771 اسمیتون و برخی از هم قطاران او انجمن مهندسین عمران اسمیتونی را تشکیل دادند که از گروهی از پیشروان این حرفه تشکیل شده بودند که شبها به صورت غیر رسمی تشکیل جلسه می دادند. اگرچه شواهدی از ملاقات های فنی نیز وجود دارد اما این انجمن چندان تفاوتی با یک انجمن اجتماعی نداشت.

در سال 1818 انستیتو مهندسین عمران در لندن تاسیس شد و در سال 1820مهندس برجسته توماس تلفورد اولین رئیس آن گردید. موسسه مذکور در سال 1828 منشوری سلطنتی دریافت کرد که مهندسی عمران را رسما یک حرفه تلقی می کرد. طبق منشور مهندسی عمران به صورت زیر تعریف شده است:

هنر هدایت منابع بزرگ قدرت طبیعت برای استفاده و راحتی انسان و به عنوان ابزاری برای تولید و عبور و مرور، چه برای بازرگانی داخلی و چه برای بازرگانی خارجی به صورتی که برای ساخت جاده ها ، پل ها، چاه ها، کانال ها، جهت یابی رودخانه، لنگر گاه ها برای مراودات داخلی و معاملات و ساخت و ساز بنادر، پناه گاهها، موج شکن و فانوس دریایی و در هنر جهت یابی با قدرت مصنوعی برای اهداف اقتصادی و ساخت و کاربرد ماشین آلات و زهکشی شهر ها و شهرک ها.

نخستین دانشگاه خصوصی که در ایالات متحده اقدام به آموزش مهندسی عمران نمود دانشگاه نوویچ بود که در سال 1819 توسط کاپیتان آلدن پارتریج تاسیس شد. اولین مدرک در مهندسی عمران در ایالات متحده توسط موسسه پلی تکنیک در سال 1835 اعطا شد. اولین مدرکی که به یک زن اعطا شد توسط دانشگاه کرنل به نورا بلاچ در سال  1905  اعطا گردید.

مهندسین عمران، به طور معمول دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته عمران هستند. مدت تحصیل برای چنین درجه‌ای معمولا 3 تا 5 سال است و یک دوره‌ی کامل معمولا کارشناسی مهندسی محسوب می‌شود اگرچه بعضی دانشگاه‌ها این درجه را در قالب کارشناسی قرار می‌دهند. به طور کلی این درجه، شامل واحدهایی دربردارنده‌ی فیزیک، ریاضی، مدیریت پروژه، طراحی و دروس اختصاصی مهندسی عمران است. در ابتدا این دروس اگر نگوییم همه، بیشتر زیر رشته‌های مهندسی عمران را پوشش می‌دهند. سپس دانشجویان، یک یا چند زیر رشته را یرای تخصص در اواخر دوره بر می‌گزینند. با این که در دوره‌ی کارشناسی رشته (کارشناسی/مهندسی) به طور معمول به دانشجویان موفق مدرک صنعتی معتبر اعطا می‌شود، بعضی دانشگاه‌ها دوره کارشناسی ارشد مهندسی (کارشناسی ارشد/مهندسی) را نیز ارائه می‌دهند تا به دانشجویان علاقه مند به تخصص بیشتر اجازه‌ی پیشرفت بدهند. 
در اغلب کشورها، مدرک کارشناسی مهندسی اولین قدم را برای صدور گواهینامه‌ی حرفه ای ارائه می‌دهد وبرنامه‌ی این مرتبه دانشگاهی، خود توسط نهادی حرفه ای گواهی شده است. بعد از اتمام برنامه تحصیلی گواهی شده، مهندس باید طیف وسیعی از پیش نیازها (شامل سابقه کاری و الزامات آزمون) را قبل از اینکه این گواهی به او اعطا شود، برآورده سازد. پس از دریافت گواهی، مهندس به عنوان مهندس حرفه ای (در ایالات متحده، کانادا و آفریقا)، مهندس خبره (در بسیاری از کشورهای مشترک المنافع)، مهندس خبره‌ی حرفه ای (در استرالیا و نیوزلند) و یا مهندس اروپایی (در بیشتر نقاط اتحادیه‌ی اروپا) شناخته می‌شود. توافقنامه های بین المللی مهندسی بین نهاد های حرفه ای مرتبط وجود دارند که برای اجازه‌ی فعالیت به مهندسان در سراسر مرزهای بین المللی طراحی شده اند.
مزایای استفاده از گواهینامه بسته به محل متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالات متحده و کانادا تنها یک مهندس حرفه ای اجازه امضا و ضمانت و ارائه ی طرح های مهندسی به یک مقام دولتی برای تصویب، و ضمانت کار مهندسی برای مشتریان دولتی یا خصوصی را دارد. این پیش نیاز توسط قوانین ایالتی و استانی مانند قانون مهندسین کبک اجرا می‌شود. در سایر کشورها مانند بریتانیا چنین قوانینی وجود ندارند. در استرالیا صدور مجوز ایالتی مهندسان به کوئینزلند محدود می شود. عملا، تمامی نهادهای صادر کننده ی گواهینامه، یک کد اخلاقی را حفظ نموده اند که از همه ی اعضا انتظار دارند تا آن را رعایت کنند یا خطر اخراج را به جان بخرند. به این ترتیب این سازمان ها نقش مهمی در حفظ استانداردهای اخلاقی حرفه ای بازی می کنند. حتی در حوزه های قضایی که گواهینامه، تاثیر کاری اندکی دارد یا اصلا ندارد، مهندسین باید از قوانین تبعیت نمایند. در مواردی که کار یک مهندس با شکست مواجه شود او ممکن است به جرم سهل انگاری یا در موارد شدیدتر، اتهامات جنایی مورد مواخذه قرار گیرد. همچنین کار یک مهندس باید با تعداد زیادی از قوانین و مقررات دیگر مانند کدهای ساختمان و قوانین و مقررات مربوط به محیط زیست مطابقت داشته باشد.