ترجمه رشته مدیریت و گرایش های آن یکی از خدمات itrans است که توسط مترجمان متخصص رشته مدیریت انجام می شود. 

مدیریت

فرایند به کارگیری منابع انسانی و مالی به صورت کارآمد و موثر و سازماندهی امکانات و منابع برای رسیدن به اهداف سازمان را مدیریت می گویند. 

تعاریف زیادی برای مدیریت ارائه شده است.
  • هنر انجام امور با و به‌وسیله دیگران
  • فرایندی که طی آن تصمیم‌گیری در سازمان‌ها صورت می‌پذیرد
  • انجام وظایف برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل
  • علم و هنر هماهنگی کوشش‌ها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف سازمانی (ویکیپدیا)

ترجمه مقاله مدیریت

ترجمه رشته مدیریت یکی از زمینه های تخصصی ترجمه در itrans است که در سه پلن مختلف برنز، نقره ای و طلایی ارائه می شود. تمامی گرایش های رشته مدیریت متناسب با سختی متن مقاله را در زمینه مدیریت انتخاب فرمایید. در زیر لیست گرایش هایی که به صورت تخصصی ترجمه می شوند را اورده ایم.

گرایش های مدیریت

  • مدیریت دولتی، (Public Administration) به مطالعه و اجرای علوم اداری در سازمان ها می پردازد، این رشته دانشگاهی بیشتر با امور حسابداری، مالی، کارگزینی، منابع انسای بیمه و تامین اجتماعی سروکار دارد.
  • مدیریت کارآفرینی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت آموزشی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت بحران
  • پژوهش عملیاتی (علم مدیریت)
  • مدیریت برنامه
  • مدیریت شهری
  • مدیریت رسانه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت تحول
  • مدیریت منابع انسانی، فرایند کارکردن با افراد برای رسیدن به تکامل در سازمان است.، در واقع مدیریت منابع انسانی استفاده از نیرو در جهت اهداف سازمان و شرکت است.
  • مدیریت هتلداری و جهانگردی
  • مدیریت ریسک
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت پروژه
  • مدیریت گمرکی
  • مدیریت کیفیت
  • مدیریت تکنولوژی
  • مدیریت ورزشی
  • مدیریت بازرگانی، مباحث مربوط به کنترل هزینه، سرمایه و سود است. این رشته برای اولین بار در فرانسه تدریس شد.






قیمت ترجمه مدیریت

انگلیسی به فارسی

تعداد صفحه تعداد لغت درصد تخفیف زمان تحویل قیمت هر صفحه (ریال)
طلایی
نقره ای
برنز
1 تا 9 صفحه 0 تا 2,250 لغت %30 0 تا 2 روز
115,850 ریال
62,650 ریال
35,350 ریال
10 تا 25 صفحه 2,250 تا 6,250 لغت %35 2 تا 6 روز
107,575 ریال
58,175 ریال
32,825 ریال
26 تا 50 صفحه 6,250 تا 12,500 لغت %40 6 تا 11 روز
99,300 ریال
53,700 ریال
30,300 ریال
51 تا 100 صفحه 12,500 تا 25,000 لغت %43 11 تا 18 روز
94,335 ریال
51,015 ریال
28,785 ریال
101 تا 200 صفحه 25,000 تا 50,000 لغت %47 18 تا 31 روز
87,715 ریال
47,435 ریال
26,765 ریال
201 تا 500 صفحه 50,000 تا 125,000 لغت %53 31 تا 69 روز
77,785 ریال
42,065 ریال
23,735 ریال
501 تا 1600 صفحه 125,000 تا 400,000 لغت %61 69 تا 203 روز
64,545 ریال
34,905 ریال
19,695 ریال

مدیریت در کسب و کار و سازمان‌ها نقشی است که با استفاده از منابع موجود به صورت کارامد، تلاش و فعالیت اعضا را برای نیل به اهداف مطلوب هم‌ سو می‌کند. مدیریت عبارتست از برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، گزینش اعضا، راهبری و نظارت بر فعالیت‌های سازمانی. تخصیص منابع نحوه بکارگیری و استفاده از منابع انسانی، منابع مالی، تکنولوژی و منابع طبیعی را در بر می‌گیرد. مدیریت هم‌چنین یک رشته تحصیلی و یکی از علوم اجتماعی است که موضوع آن مطالعه نهادهای اجتماعی است. دانشگاه‌ها مدیریت را در مقطع کارشناسی و مدارج بالاتر و عموما در دانشکده بازرگانی ارائه می‌کنند. دانشجویان این رشته پس از اتمام دوره آموزشی در زیرشاخه‌های اصلی مدیریت از جمله کارآفرینی، تخصیص منابع انسانی، مدیریت بین‌الملل، رفتار سازمانی، تئوری سازمانی و یا مدیریت راهبردی متخصّص می‌شوند.

وظایف

مدیریت از طریق پنج کارویژه اجرایی می‌شود.

  1. برنامه‌ریزی: ترسیم چشم‌انداز و طراحی نقشه‌های اجرایی.
  2. سازمان‌دهی: اطمینان از بکارگیری صحیح از منابع انسانی و غیر انسانی.
  3. هماهنگ‌سازی: به وجود آوردن ساختاری که به واسطه آن اهداف سازمان محقّق شود.
  4. فرماندهی: تشخیص آنچه در موقعیتی ویژه  باید انجام شود و گماردن افرادی برای اجرای آن.
  5. نظارت: گنترل میزان پیشرفت برنامه‌ها.

 

نقش مدیریت

  1. فردی: هماهنگ‌سازی و روابط متقابل با کارکنان.
  2. اطلاعاتی: بررسی، اشتراک‌گذاری و تحلیل اطلاعات.
  3. تصمیم‌گیری

 

مهارت‌ها

  1. سیاسی: برای ساختن پایگاهی قدرتمند و گسترش ارتباطات سودمند.
  2. ادراکی: برای تجزیه و تحلیل شرایط پیچیده و دشوار.
  3. فردی: در برقراری ارتباط، تزریق انگیزه، آموزگاری و محول‌کردن کار به افراد کاردان.
  4. تشخیصی: توانایی انتخاب بهترین واکنش در شرایط مختلف.
  5. فنّی: خبرگی در مدیریت

 

شکل‌گیری سیاست کاری

محصول هر کاری، بدیهی‌ترین هدف آن است که به‌طور مثال ممکن است تولید صابون باشد.

چشم‌انداز یک کار هدف مطلوب بازتاب می‌دهد و مسیر درست یا مقصود نهایی آن را مشخص می‌کند.

اهداف یک سازمان بر فعالیت‌های انجام شده به منظور نیل به این مقاصد دلالت می‌کند.

سیاست کاری راهنمایی است که قوانین، مناسبات و مقاصد را مشخص می‌کند و حتّی ممکن است در تصمیم‌گیری مدیران تاثیر بگذارد. هم‌چنین باید برای کلیه کارکنان انعطاف‌پذیر و قابل فهم باشد.

طرح راهبردی برنامه‌ای هماهنگ برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازهای بلندمدّت است و به کارهایی که باید انجام شود و منابعی که باید مورد استفاده قرار گیرد اشاره دارد. هم‌چنین برای تخصیص منابع و استفاده از عوامل تولید در جهت سودآوری بیشینه کسب و کار راهنمایی برای مدیران است. به علاوه اینکه در شروع کار، می‌تواند به تصمیم‌گیری مدیران برای انتخاب نوع فعالیت‌های مناسب کمک کند.

 

اجرای سیاست‌ها و طرح‌های راهبردی

همه سیاست‌ها و طرح‌ها باید در حضور تمام عوامل و پرسنل بخش مدیریت به تفصیل مورد بحث قرارگیرد.

مدیران باید بدانند که کجا و چگونه می‌توانند این سیاست‌ها و طرح‌ها را پیاده کنند.

برای هر بخش سازمان باید یک برنامه کاربردی تدبیر شود.

سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی باید به‌طور منظم مورد بررسی و ارزیابی قرارگیرند.

برای آمادگی نسبت به تغییر شرایط محیطی باید برنامه‌های جایگزین تدبیر شود.

مدیران رده‌بالاباید میزان پیشرفت را به‌طور منظم بررسی کنند.

لازمه کسب و کار محیطی مناسب و روحیه همبستگی بین اعضاست.

ماموریت‌ها، اهداف و نقاط ضعف و قوّت هر بخش برای تعیین نقش آنها در رسیدن به اهداف سازمانی باید مورد بررسی قرارگیرد.

روش پیش‌بینی تصویری قابل‌اعتماد از محیط آینده کسب و کار ترسیم می‌کند.

یک واحد برنامه‌ریزی باید برای حصول اطمینان از عدم تزلزل طرح‌ها و هم‌چنین هم‌سو بودن سیاست‌ها و برنامه‌های کاری با اهداف و ماموریت‌های سازمانی باید به‌وجود آید.

در مورد کلیه سیاست‌ها باید در حضور تمامی عوامل مدیریتی و اجرایی هر بخش بحث و تبادل نظر صورت‌گیرد.

بنا بر طرح John P. Kotter تغییرات هدفمند سازمانی از طریق اجرای یک برنامه هشت‌مرحله‌ای می‌تواند صورت‌پذیرد.

  1. بالابردن سرعت.
  2. داشتن دید درست.
  3. ارتباط دست‌اندرکاران.
  4. بالابردن قدرت‌عمل.
  5. ایجاد اهداف کوتاه‌مدّت.
  6. خستگی‌ناپذیری.
  7. دائمی‌کردن تغییرات.
  8. (هفت مرحله است!)

 

سیاست‌ها و راهبردها در فرایند برنامه‌ریزی

  1. یک تصویر خوب از برنامه‌های آتی در هر بخش سازمان برای مدیران میانی و رده‌پایین می‌سازد.
  2. چارچوبی استکه برنامه‌ها و تصمیمات در قالب آن اتّخاذ می‌شود.
  3. مدیران میانی و رده‌پایین می‌توانند نقطه‌نظرات خود را در آن اعمال کنند.

    وظایف

    مدیریت از طریق پنج کارویژه اجرایی می‌شود.

    1. برنامه‌ریزی: ترسیم چشم‌انداز و طراحی نقشه‌های اجرایی.
    2. سازمان‌دهی: اطمینان از بکارگیری صحیح از منابع انسانی و غیر انسانی.
    3. هماهنگ‌سازی: به وجود آوردن ساختاری که به واسطه آن اهداف سازمان محقّق شود.
    4. فرماندهی: تشخیص آنچه در موقعیتی ویژه  باید انجام شود و گماردن افرادی برای اجرای آن.
    5. نظارت: گنترل میزان پیشرفت برنامه‌ها.

     

    نقش مدیریت

    1. فردی: هماهنگ‌سازی و روابط متقابل با کارکنان.
    2. اطلاعاتی: بررسی، اشتراک‌گذاری و تحلیل اطلاعات.
    3. تصمیم‌گیری

     

    مهارت‌ها

    1. سیاسی: برای ساختن پایگاهی قدرتمند و گسترش ارتباطات سودمند.
    2. ادراکی: برای تجزیه و تحلیل شرایط پیچیده و دشوار.
    3. فردی: در برقراری ارتباط، تزریق انگیزه، آموزگاری و محول‌کردن کار به افراد کاردان.
    4. تشخیصی: توانایی انتخاب بهترین واکنش در شرایط مختلف.
    5. فنّی: خبرگی در مدیریت

     

    شکل‌گیری سیاست کاری

    محصول هر کاری، بدیهی‌ترین هدف آن است که به‌طور مثال ممکن است تولید صابون باشد.

    چشم‌انداز یک کار هدف مطلوب بازتاب می‌دهد و مسیر درست یا مقصود نهایی آن را مشخص می‌کند.

    اهداف یک سازمان بر فعالیت‌های انجام شده به منظور نیل به این مقاصد دلالت می‌کند.

    سیاست کاری راهنمایی است که قوانین، مناسبات و مقاصد را مشخص می‌کند و حتّی ممکن است در تصمیم‌گیری مدیران تاثیر بگذارد. هم‌چنین باید برای کلیه کارکنان انعطاف‌پذیر و قابل فهم باشد.

    طرح راهبردی برنامه‌ای هماهنگ برای رسیدن به اهداف و چشم‌اندازهای بلندمدّت است و به کارهایی که باید انجام شود و منابعی که باید مورد استفاده قرار گیرد اشاره دارد. هم‌چنین برای تخصیص منابع و استفاده از عوامل تولید در جهت سودآوری بیشینه کسب و کار راهنمایی برای مدیران است. به علاوه اینکه در شروع کار، می‌تواند به تصمیم‌گیری مدیران برای انتخاب نوع فعالیت‌های مناسب کمک کند.

     

    اجرای سیاست‌ها و طرح‌های راهبردی

    همه سیاست‌ها و طرح‌ها باید در حضور تمام عوامل و پرسنل بخش مدیریت به تفصیل مورد بحث قرارگیرد.

    مدیران باید بدانند که کجا و چگونه می‌توانند این سیاست‌ها و طرح‌ها را پیاده کنند.

    برای هر بخش سازمان باید یک برنامه کاربردی تدبیر شود.

    سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی باید به‌طور منظم مورد بررسی و ارزیابی قرارگیرند.

    برای آمادگی نسبت به تغییر شرایط محیطی باید برنامه‌های جایگزین تدبیر شود.

    مدیران رده‌بالاباید میزان پیشرفت را به‌طور منظم بررسی کنند.

    لازمه کسب و کار محیطی مناسب و روحیه همبستگی بین اعضاست.

    ماموریت‌ها، اهداف و نقاط ضعف و قوّت هر بخش برای تعیین نقش آنها در رسیدن به اهداف سازمانی باید مورد بررسی قرارگیرد.

    روش پیش‌بینی تصویری قابل‌اعتماد از محیط آینده کسب و کار ترسیم می‌کند.

    یک واحد برنامه‌ریزی باید برای حصول اطمینان از عدم تزلزل طرح‌ها و هم‌چنین هم‌سو بودن سیاست‌ها و برنامه‌های کاری با اهداف و ماموریت‌های سازمانی باید به‌وجود آید.

    در مورد کلیه سیاست‌ها باید در حضور تمامی عوامل مدیریتی و اجرایی هر بخش بحث و تبادل نظر صورت‌گیرد.

    بنا بر طرح John P. Kotter تغییرات هدفمند سازمانی از طریق اجرای یک برنامه هشت‌مرحله‌ای می‌تواند صورت‌پذیرد.

    1. بالابردن سرعت.
    2. داشتن دید درست.
    3. ارتباط دست‌اندرکاران.
    4. بالابردن قدرت‌عمل.
    5. ایجاد اهداف کوتاه‌مدّت.
    6. خستگی‌ناپذیری.
    7. دائمی‌کردن تغییرات.
    8. (هفت مرحله است!)

     

    سیاست‌ها و راهبردها در فرایند برنامه‌ریزی

    1. یک تصویر خوب از برنامه‌های آتی در هر بخش سازمان برای مدیران میانی و رده‌پایین می‌سازد.
    2. چارچوبی استکه برنامه‌ها و تصمیمات در قالب آن اتّخاذ می‌شود.
    3. مدیران میانی و رده‌پایین می‌توانند نقطه‌نظرات خود را در آن اعمال کنند.

مترجم مدیریت

2,940 مترجم

خدیجه گ.

سیامک ن.

محمد ث.

محمد ا.

مژگان ش.

احد ن.

آناهیتا ن.

صادق م.

فیروزه م.

بهاره ع.

حمیرا ف.

بهاره ی.

ترجمه تخصصی با دسترسی به دیکشنری مدیریت اختصاصی و بهره گیری از تعداد بالای مترجمان متخصص در رشته مدیریت قابلیت ترجمه مقاله های مدیریت در بالاترین سطح را دارا می باشد.

کلمه معنی تخصصی در مدیریت
chairman در مدیریت رﺋﻴﺲ هیئت ﻣﺪﯾﺮﻩ 
economic strategy در مدیریت استراتژی اقتصادی 
liaison در مدیریت liaison  هماهنگ کننده، واسطه 
individual در مدیریت اﻧﻔﺮادﯼ 
machinery در مدیریت دﺳﺘﮕﺎﻩ 
market entrant در مدیریت نو رسیده به بازار 
factory supplies در مدیریت ﻣﻠﺰوﻣﺎت ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ 
performance appraisal system در مدیریت سیستم ارزیابی عملکرد 
foreign bill در مدیریت ﺣﻮاﻟﻪ ارزﯼ 
red tape در مدیریت ﮐﺎﻏﺬﺑﺎزﯼ 
synchronic decision در مدیریت ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﻴﺮﯼ همزﻣﺎن 
job enlargement در مدیریت ﮔﺴﺘﺮش ﺷﻐﻠﯽ 
flex time در مدیریت ﺳﻴﺴﺘﻢ زﻣﺎﻧﯽ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﻌﻄﺎف 
task roles در مدیریت ﻧﻘﺶ ﮐﺎرﮔﺮا 
team biulding در مدیریت ﺗﻴﻢ ﺳﺎزﯼ 
total weighted score در مدیریت امتیاز وزنی کل 
marketing mix variables در مدیریت متغیر های آمیزه بازاریابی 
supply در مدیریت ﻋﺮﺿﻪ 
consumer در مدیریت مصرف کننده 
position در مدیریت موضع، موقعیت 
negative demand در مدیریت ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﭘﻨﻬﺎن 
job family pay structure در مدیریت ساختار پرداخت گروه شغلی 
high - involvement model در مدیریت مدل مدیریت مشارکت بالا 
ultraviolet lithography در مدیریت لیتوگرافی ماورای بنفش 
discretional strategy در مدیریت مخارج احتیاطی 
storyboard در مدیریت اﻧﻴﻤﻴﺸﻦ 
social responsibility در مدیریت ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ 
job description در مدیریت ﺷﺮح ﺷﻐﻞ 
pension در مدیریت ﺣﻘﻮق ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ 
took for granted در مدیریت مسلم فرض کردن 
entrepreneurship در مدیریت ﮐﺎر ﺁﻓﺮﯾﻨﯽ 
product development در مدیریت توسعه محصول 
note در مدیریت ﺳﻔﺘﻪ 
cold calling در مدیریت ﺗﻤﺎس ﻏﻴﺮ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ 
feedback در مدیریت باز خورد 
bin card در مدیریت کارت مشخصات کالا 
profit centers در مدیریت مراکز سود 
electronic commerce در مدیریت بازرگانی الکترونیکی 
to be در مدیریت هدف ﻣﻄﻠﻮب 
slove در مدیریت ﺣﻞ ﮐﺮدن 
need for achievement در مدیریت نیاز به شکوفایی 
social variables در مدیریت ﻣﺘﻐﻴﺮهاﯼ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ 
short term goal در مدیریت اهداف ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﺪت 
corrective control در مدیریت ﮐﻨﺘﺮل اﺻﻼح ﮐﻨﻨﺪﻩ 
planned change در مدیریت ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰﯼ ﺷﺪﻩ 
social policy در مدیریت سیاست اجتماعی 
nonprogramed decision در مدیریت ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰﯼ ﻧﺸﺪﻩ 
payment در مدیریت ﭘﺮداﺧﺖ 
market research در مدیریت ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت ﺑﺎزار 
finance / accounting functions در مدیریت وظایف مالی / حسابداری 

تمامی معانی بالا بعلاوه بیشتر از 2900+ واژه اختصاصی مدیریت در دیکشنری مدیریت سایت ترجمه در دسترس است.